maskrosens dröm

sholahopp! ännu en dag full med skratt och med en glad medina. mitt livs bästa musiklektion va idag faktiskt. uppgiften har i några veckor varit att vi ska skriva en låt med en viss känd melodi. sången ska handla om våren eller kärlek. så jag, tina & anna gav varandra vi-är-ett-lag-eller-hur?-blicken. så nu efter ett par veckor (idag) så är låten klar. och vi va först. så nalin och matilda ville oxo va med i vårt lag, så eftersom vi skulle repetera låten sa hillevi att vi skulle sätta oss i "rummet" det är alltså ett litet rum i musiksalen som är ljudisolerat. så vi tog i allt vad vi hade, vi sjöng, hade fyra keyboards som var självspelande, 4 marackas, 2 bongotrummor. vi tog i allt vad våra stämband klarade av, och skrek ut den underbara låten vi har gjort. men dom utanför, dom hörde ingenting.. så vi spolar ännu en gång fram lite till so:n där vi skulle titta på en av världens bästa verklighets baserade filmer! Flyga drake heter den. ååh, den är så bra! vi han dock inte se hela men ändå. jag har sett den än gång förut, och egentligen är det inte en film man vill titta på 2 ggr men äsch! det gör inget. så vad ska jag göra nu? jo, det kan man undra. kanske ta en bit glass sen ska jag ut och springa, för det har jag lovat mig själv. busigt! ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0